Ko su coworkeri?

O coworkingu i njegovim prednostima pisali smo u aprilu. Fleksibilno radno vreme, umreženost (širenje mreže biznis kontakata), inspirativno radno okruženje u kome možemo pronaći i buduće saradnike, samo su neke od prednosti ovog sve popularnijeg pristupa radu.
Čak i u nekim tradicionalno radno orijentisanim kulturama, za koje bi se, uz blagu generalizaciju, moglo reći da zavise od strukture i hijerarhije,  pronalazimo trend nastajanja i širenja coworking prostora.
Probijanje jednog konvencionalnog načina poslovanja nosi sa sobom, u prvom talasu, prevazilaženje predrasuda, dok kasnije dolazi do objektivnog posmatranja tog novog obrasca. Deset godina, koliko otprilike postoji ideja coworkinga, nije dug period i moglo bi se pretpostaviti da će ovaj način poslovanja tek uzeti maha; međutim, prvih deset godina bilo je dovoljno da se coworking proširi i po perifernim društvima (pogotovo nakon 2012. ) i da se mnoge predrasude uklone.

Pa, ko su onda coworker-i?

Blogeri širom sveta utrkuju se ko će na dovitljiviji način opisati coworkere – bilo da kao inspiraciju imaju prijatelja koji je coworker ili da su i sami zakupili coworking prostor. Pa ipak, iz te duhovitosti može se iščitati i niz ozbiljnih navika koje se stiču kontinuiranim radom u coworking prostoru.

Pošavši od toga da coworkeri „postavljaju krajnji rok za bizarne svakodnevne obaveze“ vidimo da coworking stvara (obnavlja) naše radne navike. Zajedno sa organizovanošću dolazi i produktivnost. Coworkeri su nedvosmisleni kada je u pitanju njihovo vrednovanje rada u coworking prostoru; u istraživanju iz 2011, na uzorku od 1500 coworkera koji su se okupili na drugom svetskom coworking skupu rezultati pokazuju da 76% coworkera primećuje rast u produktivnosti svog posla a svega 4% negativan rast.

Kao ostali benefiti ovog načina poslovanja izdvajaju se društvenost, poslovna mreža, samopouzdanje i poboljšanje veština.

coworking-survey-graph-480x364

Iz opisa coworkera kao osobe koja „traži odgovore koji su mu/joj neophodni dok gleda u računar jer očekuje oko sebe ljude prepune informacija“ može se iščitati i ambijent kakav je coworking prostor; a već pomenuto istraživanje „otkrilo“ je šta je to što coworkere privlači. Nametanje rentijera oko modernijeg izgleda ili besplatne kafe više – besmisleno je: coworkeri daleko više vrednuju ljude koji čine njihovo okruženje. Tabela 2 nudi prikaz prioriteta pri izboru coworking prostora:

 

coworking-survey-graph2-480x362

 

Kada pričamo o zastupljenosti rodova među coworkerima, dve trećine coworkera čine muškarci a tek jedna trećina su žene. Međutim, i ta razlika bi mogla biti uskoro smanjena jer baš kao i sve u vezi sa coworkingom – i to se menja neplanirano i usklađuje se potrebama coworkera.

Valjda je to tako kad nema nikog da ti šefuje.

 

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s