Kako su društvene mreže promenile komunikaciju?

SM

Miloje Sekulić, jedan od osnivača digitalne agencije Homepage, održao je predavanje u In Centru. Tema je bila ,,Kako su društvene mreže promenile komunikaciju“.

U punoj sali, Miloje je objasnio kako zapravo koncept društvenih mreža nije toliko nov koliko se nama danas čini. To je ilustrovao pokazavši nam sliku svog odeljenja u prvom razredu. Tako je pokazao zapravo kako se komunikacija konačno vraća ljudima i kako moć i uticaj medija značajno slabi.

10366313_775648915793286_7258634737436586601_nNjegovo predavanje je možda najzanimljivije bilo upravo zbog toga što nije bilo prepušteno pukom definisanju pojmova, već ilustrovano primerima iz svakodnevice. Počev od tog, čini se, najbanalnijeg primera svog odeljenja, preko kampanja Coca-Cole i Asics-a. Naime, Asics je kreirao kampanju ,,Support zour marathoner’’ za vreme velikog njujorškog maratona, I plasirao nešto sasvim drugačije – sppoj tehnologije I emocije. Svaki trkač nosi čip koji očitava njihovu poziciju i u trenutku kada dođu do određene tačke, na velikom digitalnom displeju se pojavi poruka kreirana od strane prijatelja ili porodice. Takav vid podrške dodatno stimuliše trkače da daju sve od sebe. A posle trke, takve poruke ostaju u dugom i lepom sećanju – pamte se.

Miloje je onda postavio naizgled jednostavno pitanje – Šta je to brend? I na stranu svih knjiških, kilometarskih definicija iz različitih udžbenika i priručnika iz ekonomije, marketinga ili menadžmenta, Miloje daje jednu kratku i sasvim odgovarajuću – Brend je voljena robna marka! Što će reći, nije svaka roba brend, ma koliko god njeni kreatori i dizajneri hteli da ona to bude. downloadI shodno tome, vlasnici brenda su ljudi koji određenu robu konzumiraju. I zato je Coca-cola brend a neki drug sok sličnog izgleda ili ukusa ne. Jer ljudi stalno i svuda, upravo Coca-Colu konzumiraju. I oni su njeni vlasnici – jer bez njih ni ona ne bi postojala, to jest ne bi se tako dugo održala. I ponovo Miloje, ponavlja, komunikacija se vraća ljudima, zajednicama. To dodatno potvrđuje činjenica da je Coca-Cola najavila da će do 2015. godine ukinuti sva klasična saopštenja za javnost. Okreće se sopstvenim medijima, a ubrzano je prate i mnoge druge multimilionske kompanije. Taj zaokret ka društvenim mrežama daje prostora korisnicima, interakciju sa njima a ne jednostrano plasiranje informacija putem klasičnih medija.

Zaključak Milojevog predavanja je, za novinare svakako strašan, za futuriste očekivan ali za sve podjednako obećavajući. Bez obzira na najavljenu i očekivanu slabost medija, upravo uspon društvenih mreža na više nivoa obnavlja komunikaciju čoveka sa čovekom, čak iako je u pitanju komunikacija preko društvenih mreža.

Advertisements

One comment

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s