Virtuelna kancelarija – prolazni ili trajni uspeh?

woman-at-laptopKada govorimo o samom konceptu virtuelne kancelarije, možemo primetiti da je to jedan od pojmova koji se ubrzano razvija. Definicija istog, kao radnog mesta koje postoji u sajber prostoru za neke može biti potpuno ispravna i konkretna dok za druge može ostaviti dovoljno prostora za sumnju i neubedljivost. Naime, kako zaista funkcioniše radni dan u sajber prostoru? Da li je to realni razvoj poslovanja koji nam omogućava 21. vek ili samo još jedna novotarija brzog uspeha i kratkog trajanja?

Ideja virtuelne kancelarije razvija se kao kombinacija tehnoloških inovacija i informatičkog doba u kome živimo. Mnogi teoretičari smatraju da se koreni ove ideje zapravo javljaju još u industrijskoj revoluciji. (Naime, tada se prvi put javlja ideja rada od kuće)

Pa, ipak prva komercijalna primena virtuelne kancelarije u svetu počela je tek krajem 20. veka, tačnije 1994. godine kada je Ralf Gregori osnovao ‚‚The Virtual office, Inc.„ u Koloradu. Kod nas, pak, ova ideja razvija se tek poslednjih godina, te stoga zahteva dodatno pojašnjenje.

Osnovna komparativna prednost virtuelne naspram tradicionalne kancelarije jeste ušteda troškova koji se tiču zakupa poslovnog prostora. Korisnik dobija poslovnu adresu na prestižnoj lokaciji čime u startu unapređuje svoje poslovanje uz manji trošak. Korisnicima se takođe pruža poštansko sanduče putem koga dobijaju svoje pošiljke (tačnije, pruža usluge prosleđuje primljenu poštu) kao i uvođenje mejl adrese. Klijenti dobijaju I telefonsku liniju kao I  asistenta koji odgovara na tu telefonsku liniju. Sve ove mogućnosti doprinose boljem i uverljivijem prividu klasične dok je u pozadini virtuelna kancelarija.VO_Solo_Block_2

U današnjem, globalnom svetu, poslovne aktivnosti se mahom obavljaju ‚‚online„ pa možemo reči da se ideja o zakupu poslovnog prostora u najmanju ruku čini zastarelom. Upotrebom savremenih sredstava komunikacije virtuelna kancelarija zadovoljava sve profesionalne norme poput tradicionalne kancelarije, što je, može se reći, najvažnije svakom ozbiljnijem klijentu.

Virtuelna ili sajber kancelarija omogućava klijentima veliku dozu fleksibilnosti u smislu organizovanja vlastitog radnog vremena. Dalje, klijenti imaju mogućnost rada u prijatnijem okruženju što povećava motivisanost i dovodi do lakšeg obavljanja zadataka. Međutim, ovakvo radno okruženje može imati i mane: osećaj izolovanosti i usamljenosti, neki tehnički problemi i nedostatak ‚‚face to face„ komunikacije koji može dovesti do nesporazuma.

Koncept virtuelne kancelarije je trenutno u jeku svoje ekspanzije bez obzira na podeljena mišljenja. U globalnoj ekonomskoj krizi u kojoj se i mi nalazimo, smanjenje troškova je ipak prednost koja nosi prevagu nad osećanjem usamljenosti.

Advertisements

One comment

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s